Las Telenovelas

Fie că-mi place sau nu, fac parte din acea categorie de adolescenți care au înlocuit parțial cărțile cu telenovelele în copilărie. Cu ce m-am ales pe lângă romantism și latino-loverism? Păi am învățat limba spaniolă ca pe Tatăl nostru și-mi amintesc și-acum cât de pasionată eram și cum repetam frazeRubile în fața oglinzii.

Ieri mi-a fost dor de ele, subit. Am dat vina pe plictiseală și am aprins televizorul să văd cum mai merge treaba cu telenovelele. Am deschis pe Acasa TV. Din păcate, n-am putut să rezist nici 5 minute pentru că ce vedeam era sub nivelul mării și al creierului meu. Cum n-am putut să-mi explic de ce o tipă care suspina după iubit avea ochii roșii de parcă suferea de conjunctivită și de ce alta s-a trezit din somn machiată și coafată, am închis televizorul. Mi-am dat seama că am fost totuși selectivă cu telenovelele la viața mea și nu m-am putut uita la toate bălăriile.

Mi-am amintit în schimb de singura telenovela care mi-a marcat tinerețea, și anume Rubi. Nu eram chiar copilă în 2004 când a apărut , așa că puteam înțelege multe lucruri. Cine știe cunoaște, cine nu, pot spune că a fost singura telenovelă cu o morală profundă, singura care nu se termină ca-n basme cu nunta mult anticipată și singura care încă e de actualitate pentru societatea în care trăim. Mi-am luat serialul online și m-am uitat până la răsărit, surprinsă că la vârsta asta încă mai face sens pentru mine și fascinată că înțeleg aproape tot ce se vorbește fără subtitrare.

Alte telenovele de care îmi amintesc cu drag sunt:

Se spune că telenovelele sunt o sub-cultură și un subiect în plus de bârfă pentru babele care stau la taclale. Așa ne-a arătat stereotipia din reclame, în mod sigur. Realitatatea e puțin altfel. Poate că una-doua babe se mai uită la Suleyman Magnificul și la Tânăr și neliniștit, însă restul au altă treabă. La telenovele se uită adolescentele și, culmea, chiar cele care ajung să termine o facultate, mai exact clasa intelectuală, cum se spune. Deci chiar nu pot să dau vina pe ele pentru sub-cultură, ci le fac responsabile doar de învățarea limbii spaniole (treceți-o în CV, că e pe bune), de romantismul exacerbat al femeilor și de aspirațiile lor înalte.

Las aici coloana sonoră a serialului Rubi, care mai mult ca sigur a fost râvnită pe vremea când Internetul nu era așa accesibil:

 

This entry was posted in Experienţe and tagged , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Las Telenovelas

  1. Mishuk says:

    :))) esmeralda, înger sălbatic, marimar… dallas

  2. Haha ce tare 😀 nu, la ce anume?

Leave a Reply

