Viaţa fără pisică

Anul 2014 a fost un an al pisicilor pe Facebook, asta e clar. Cred ca se va menţine trendul. Orice pufoşenie a fost motiv de like şi share, dar mai mult decât atât, am văzut multe adopţii de pisicuţe înfrigurate. Deci cam toţi bănuim ce înseamnă viaţa cu pisici, chiar daca nu avem, pentru că ne arată alţii. Ştim că zgârie canapele, rup perdele, te trezesc cu forţa dimineaţa, vin după tine la WC. Nu-s doar nişte jucării, ci fiinţe vii care au nevoie de atenţie şi grijă.

Ştie cineva cum se simte viaţa fără pisică atunci când ai pisică? Vă spun eu.

Shatzica

Ea e Shatzy (trad. germană = comoară), o pisicuţă găsită pe canapeaua unei terase din cartier. Stătea ca o divă care aşteaptă barmanul să-i aducă o cafea. Mi s-a pus în braţe de când m-am aşezat, ca şi cum  eram deja prietene. Torcea şi se pisicea de parcă ne ştiam de mult. Am zis să o luăm acasă, doar că nu a poposit la mine, ci la prietenul meu. Şi aici a aparut ruptura. Deşi am adoptat-o şi am botezat-o, o văd doar când merg la el acasă. În rest, mă prăpădesc de dorul ei, mă uit la poze cu ea pe telefon înainte să adorm şi întreb de ea zilnic, ca de copilul meu pierdut. Şi chiar intuiesc că aşa ar arăta o viaţa în care copilul nu ţi-e în custodie şi îl vezi cu porţia, iar mai rău decât asta, poate când ai tu timp să-l vezi el n-are chef de tine, de joacă sau vrea să doarmă.

Nu poţi să te obişnuieşti cu pisică şi apoi să nu stai cu pisica. Când o văd, ma port ca un copil turbat şi trag de ea în toate părţile, mă pun lângă ea acolo unde e aşezată şi fac orice ca să mă bage în seamă. Uneori mă întreb dacă are habar cine sunt, atunci când mă priveşte mirată cu ochii ei de pirat. Când mă vede intrând pe uşă, vine şi împinge uşor capul în palmele mele. Poate ştie cine sunt sau poate sunt doar un musafir pentru ea. Bine că ştiu că “taică-su” are grijă de ea aşa cum a avut şi când i-am făcut operaţia de sterilizare şi îi dă să mănânce ce vrea ea şi când vrea ea.

E greu să stai fără pisică, mai ales că din toate pisicile din lume tu o iubeşti pe a ta (absolut normal). Pot să văd şi să ma bucur de alte 10 pufoşenii într-o zi, dar tot la Shatzy mă gândesc. Vorba aceea, nu degeaba i-am spus comoară – că e scumpă la vedere.

This entry was posted in Experienţe and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

