Jurnal de călătorie belgiană

Anul acesta am petrecut Valentine’s Day în Belgia, alături de mon amour, desigur. Ne-am cazat în Bruxelles la un aparthotel, unde ţin să precizez că sunt condiţii de 4 stele, dacă aş compara cu ce putem găsi în România. Oraşul mi-a părut o nesfârşită Calea Victoriei, întreruptă pe alocuri de parcuri curate şi pline de verdeaţă. Pe timp de weekend, până să ajungi în centru, mai că te crezi singurul locuitor, pentru că oraşul este liber, liniştit, nici urmă de agitaţie.

colaj1

Duminică dimineaţa, oamenii ies la alergat sau la plimbat copiii în parc. Sunt oameni frumoşi, care îţi zâmbesc şi-ţi răspund cu drag la orice întrebare, desigur, în franceza lor romantică. Engleză mai puţin, parce que je ne parle pas. Surprinzător, mă aşteptam să dau de xenofobi şi rasişti care să treacă pe partea cealaltă a drumului când aud de români, dar nu i-am întâlnit deloc. Poate pentru că întreaga societate e compusă din francezi, olandezi, spanioli, albi, negri, asiatici şi par să convieţuiască în pace. Chestia asta m-a binedispus enorm şi am început să le zâmbesc oamenilor pe stradă ca nebuna. Ba chiar unii ne întrebau de unde suntem şi când le spuneam din România, ne surprindeau cu un “ce faci” sau “bune ziua”. Ca un insight al locului, oamenii obişnuiesc să stea ori să-şi puna genţile pe jos în metrou sau autobuz, tocmai pentru că mijloacele de transport în comun sunt curate şi îngrijite. M-a şocat la o primă vedere toata faza, pentru că în România abia dacă mi-aş lăsa punga sau rucsacul să atingă podeaua din metrou.

La capitolul mâncare, îmi pare rău, dar mi-a lipsit Ivan’s-ul de acasă. Ca ţară, înţeleg că au 4 mari specialităţi: berea, cartofii prăjiţi (frites), ciocolata şi gofrele (waffles). Well, niciuna nu o să-mi ţină individual de foame. Am tras chiulul alegând nişte restaurante americane unde ne-am îndopat cu burgeri, cartofi şi hai, să fie, un somon la grătar. Din seria “le revergorez, da’ sunt berea cald“, berea nu m-a dat pe spate, dar nici nu-s amatoare de aşa ceva, deci las pe altcineva să-şi dea cu părerea. Cartofii sunt delicioşi, mai ales cu sosurile specifice, iar ciocolata n-are cum să nu-ţi placă decât dacă nu eşti om. Gofrele  sunt pasiunea mea, mai ales cele liege, nu belgiene, care sunt extrem de gustoase chiar şi fără topping. Nu se compară cu nimic din ce se vinde la noi din import.

colaj2

Obiectivele turistice nu m-au impresionat aşa tare, iar statuia aia pişătoare chiar mă enervează. Recunosc, nici nu sunt genul să vizitez muzee sau biserici. Grand-Place şi centrul, Parlamentul European şi Atomium au fost interesante de văzut şi de pozat, dar o dată şi gata.

colaj3

Totuşi, Bruxelles nu este tot ce are Belgia de oferit turiştilor. Aşa că am făcut o incursiune de o zi în vestul ţării şi am poposit la Marea Nordului, la Ostend, unde priveliştea ne-a dat pe spate. Pozele vorbesc de la sine, iar eu, o împătimită a plajelor, mărilor şi oceanelor, nu aveam cum să nu fiu impresionată.

colaj4

Apoi, oraşul Bruges, supranumit şi “Veneţia Nordului” cu influenţe olandeze a fost o experienţă de vis. Încă de la ieşirea din gară dai de străduţele înguste presărate cu clădiri scunde din cărămidă roşie, muzee şi catedrale cu arhitectură medievală şi stil gotic. În centru, clădirile sunt despărţie de un canal superb ca al Veneţiei, pe sub ale cărui poduri se poate trece cu barca. Natură, verdeaţă, lebede, apă şi un soare blând de februarie ne-au fost alături. De Bruges mi-e cel mai dor, trebuie să recunosc, şi cu siguranţă o să-l mai vizităm.

colaj5

Şi-acum acasă, la muncă, să mai strângem bani pentru alte excursii!

Au revoir!

 

This entry was posted in Călătorii and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Jurnal de călătorie belgiană

  1. Pingback: Jurnal de călătorie vieneză | Ana Christina

Leave a Reply

