Dacă nu e brand, eu nu cumpăr!

Cam cât de strînsă credeţi că poate fi legătura dintre un om şi brandurile sale de suflet? O să vă spun o povestioară care să răspundă în numele meu.Lovebrands

Eu folosesc Zewa, ştiţi, hârtia aia catifelată de o arată la televizor şi care miroase a piersici, a ceai de tei sau a muşeţel.  Într-o zi la muncă, eram răcită cobză şi mi se terminaseră batistele Zewa. Aşa de răcită, că le-am terminat şi pe ale colegelor mele. M-am dus fuguţa la magazin cu inima cât un purice, să caut batiste Zewa, ştiind că nu se găsesc chiar la orice magazin stradal.  Aş fi acceptat şi varianta Puff, ca plan B. Dar, surpriză! Vânzătoarea mi-a întins un pachet de batiste intitulat El padre (sau El pedro, cine mai ştie ). M-am uitat la ele ca vegetarianul la carne şi, fără să-mi dau seama că urma să vorbesc chineză cu ea, i-am spus timidă: “Dar alt brand n-aveţi?”. Şocată de reacţia mea, femeia s-a uitat la mine cu o privire de genul ce-i trebuie fetei ăsteia brand ca să-şi sufle mucii, şi mi-a răspuns scurt: “Eh, ce brand! Altceva n-avem”. Le-am cumpărat şi am suferit în tăcere până acasă, unde m-aşteptau ale mele batiste Zewa.

Povestioara asta a fost scurtă, dar duc una şi mai lungă de ani de zile, cu Dove. Pentru mine cuvântul săpun este sinonim cu Dove, dacă mă înţelegeţi. Şi când zic şampon, la fel. Dacă n-am Dove mă simt murdară, chiar dacă mă spăl pe mâini cu alt săpun. În mintea mea, Dove e un fel de spirt catifelat şi frumos mirositor. Aş vrea să ştiu de ce cred asta, încă de când eram mică. Dar asta ştie doar Dove. Am ajuns să strecor câte un săpun Dove pe unde apuc, la prietenul meu acasă, la job, în concediu etc. Odată eram la coafor şi m-a întrebat stilistul cu ce mă spăl pe păr. I-am răspuns fără echivoc, cu Dove. S-a uitat strâmb la mine şi mi-a zis că nu e bun, că face părul moale şi încerca să mă agaţe cu alte branduri d-ale lui din coafor. I-am zis că nu-mi pasă, eu mă spăl cu Dove. Nu înţelegeam de ce nu înţelege.

Sună a reclamă, aşa-i? Păcat că nu-mi dă nimeni bani să spun poveştile astea, că ar ieşi o campanie frumoasă cu testimoniale. Brandul are o valoare pentru mine şi un înţeles. Cine nu înţelege relaţia unui om cu brandul, probabil judecă uşor: “asta e fiţoasă”. Poate că sunt, dar  în esenţă, să fii fidel unui brand îţi dă acel sentiment de bunăstare că ai găsit ceva care te defineşte. Când ajungi să crezi într-un brand şi el să te reprezinte, nu mai e nevoie să-i vezi reclamele sau să auzi de el. E acolo în mintea ta şi îl vei căuta oriunde. N-ai cum să-l uiţi, pentru că e parte din tine.

 

This entry was posted in Experienţe and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

